donderdag 23 oktober 2008

brand Sint-Paulus(3a)

GENT-22/10/08- In de nacht van 22 op 23 oktober, is er omstreeks kwart over 2 een brand uitgebroken in het Sint-Paulusinstituut in de Marathonstraat. De oorzaak is nog niet bekend, maar vermoedelijk werd de brand aangestoken door een woedende leerlinge die om onbekende redenen voor enkele dagen was geschorst.





Toen Rik D'Hollander, directeur van de betreffende campus, rond half 3 's nachts werd wakker gebeld, wist hij niet wat hem overkwam. Na het verontrustende telefoontje over de brand, spoedde hij zich naar de school, om de schade zelf op te meten.





Bij aankomst bleek hij niet de enige te zijn van de school die al van de brand wist. De heer P. Keepers, een leerkracht godsdienst met het hart op de juiste plaats, zat bedroefd op de stoep, naast zijn dode witte labrador. "Ik werd rond 3u wakker, en zag in de omgeving van de school een immense vlammenzee . Aangezien ik maar enkele meters van de school woon, haastte ik mij, in mijn kamerjas en met mijn geliefde hond, naar de campus. Samen met mijn trouwe viervoeter probeerde ik nog de administratieve papieren te redden, maar helaas lukte dit niet want een nieuwe steekvlam schoot de hoogte in. Ik sprong meteen door het raam, maar even later besefte ik dat ik mijn hondje vergeten was. De brandweer heeft haar achteraf nog teruggevonden op haar rugje, met de pootjes in de lucht."


Van het hele gebouw, blijft geen baksteen meer over, de schade is enorm. Men beweert dat de brand is aangestoken door ene Celine V, een leerlinge uit de campus. Zij werd enkele weken geleden geschorst, na vele klachten inzake aggressie en drugsgebruik. De doorslaggevende reden van haar schorsing is onbekend, maar geruchten doen de ronde dat zij verschillende leerkrachten heeft afgeperst, om zo geld te verzamelen voor haar drugsverslaving.

De leerlingen van de school kunnen voor de moment niet meer deelnemen aan de lessen, ze zijn Celine V heel erg dankbaar.

Geen opmerkingen: