donderdag 23 oktober 2008

Sint-Paulusinstituut brandt volledig af! (brand 4a)

Gent, 23/10/2008- In de nacht van 22 op 23 oktober is het Sint-Paulusinstituur in de Marathonstraat te Gent volledig afgebrand. De brand werd waarschijnlijk aangestoken want er zijn sporen van vandalisme aangestroffen.


In de nacht van 22 op 23 oktober werd er omstreeks 2u15 's ochtends brand gesticht in het Sint-Paulusinstituut in de Marathonstraat te Gent. Volgens de politie is de brand aangestoken hoewel de directeur dit moeilijk gelooft: "Ik ben rond 3 uur opgebeld door de brandweer. Toen ik daar toekwam schoot er een steekvlam uit het dak die wel 15 meter hoog was. De brand is vermoedelijk aangestoken, hoewel ik dit niet geloof."



Volgens de politie van Gent geeft er op Sint-Paulus een leerkracht les die bekend is bij het gerecht voor brandstichting. De politie heeft de verdachte al opgepakt en verhoord.

Het oudercomité heeft al laten weten een inzamelactie te organiseren om weer wat geld in het laatje te krijgen.

Een eerste reactie van een leerlinge: "Ik vind het eigenlijk niet zo erg, en een paar weken extra vakantie zie ik ook helemaal zitten."

De directeur van de school heeft laten weten dat men de leerlingen tijdelijk kan onderbrengen in de Patijntjestraat, op een boogscheut van de Marathonstraat.

Geen opmerkingen: