donderdag 23 oktober 2008

Inbraak in Sint-Paulusinstituut

Gent 23/10/2008 - In de nacht van 22 op 23 oktober werd er ingebroken in het Sint-Paulusinstituut in de Marathonstraat te Gent. De schade liep op tot €100 000. De inbrekers drongen via de hoofdingang binnen en kwamen gemakkelijk via de deur binnen. Er bevonden zich namelijk al een paar leerkrachten in het gebouw.

Afgelopen nacht was het Sint-Paulusinstituut in de Marathonstraat het doelwit van enkele inbrekers. Ze gingen er aan de haal met 80 computers. Het financiële verlies wordt geraamd op 100 000 euro. Het secretariaat werd kort en klein geslagen en alle administratieve gegevens over de leerlingen werden meegenomen. Dhr Keepers, leerkracht godsdienst, en Mevr. Van Den Daele, administratief bediende, bevonden zich reeds in het gebouw om onverklaarbare redenen. Volgens een anonieme bron zouden deze er een verhouding op nahouden. Toen de daders hen betrapten sloegen ze de tortelduifjes bont en blauw en sloten hen op in de bezemkast.



Mevr. Van Den Daele: " Ik probeerde mij nog te fatsoeneren en tastte in mijn handtas naar mijn pepperspray maar het baatte niet meer. We konden geen kant meer op, ik ben alles kwijt."


Een andere getuige wist te zeggen dat, wanneer hij ging slapen, vijf gedaantes op de speelplaats zag lopen. Ze sprongen in een groene bestelwagen die met gierende banden vertrok.

De directeur van de school: "Ik ben diep geschokt. Niet alleen is er het gigantische materiële verlies, zowel financiële als administratieve schade. Daarbij komt nog dat mijn vertrouwen in Dhr Keepers en Mevr. Van Den Daele, onder de leerlingen beter bekend als de champetter, helemaal de mist in gegaan is. Ik was helemaal niet op de hoogte van hun aanwezigheid in het gebouw. Gezien de omstandigheden zullen de leerlingen moeten afscheid nemen van deze vertrouwde gezichten."





Dhr Keepers was niet bereikbaar voor commentaar.


Voor de leerlingen begint de vakantie iets vroeger dan verwacht. Tijdens de vakantie zullen herstellingswerken plaatsvinden. De lessen worden hervat op 03/11/2008.

Geen opmerkingen: