donderdag 23 oktober 2008

Leerkracht steelt in eigen school.

Gent - 23/22/2008 - In de campus Marathonstraat van het Sint-Paulusinstituut werd in de nacht van 22 op 23 oktober om 3u 's ochtends ingebroken. Er zou een enorm verlies geleden zijn. Politie Gent heeft gemeld dat er een verdachte is opgepakt.

De verdachte, genaamd SC, de lerares Engels, werd verhoord en is inmiddels schuldig bevonden. Ze zou de poort geforceerd hebben en zo is ze het gebouw binnengedrongen. Ooggetuigen zouden haar hebben zien wegrijden met een groene Mercedes. Ze heeft 80 computers buitgemaakt, wat gelijk staat aan ongeveer 80 000 euro. In de printers was ze niet geïnteresseerd, want naar eigen zeggen "had ze er thuis al één". De verklaring van de dievegge: "Door de economische crisis kon ik geen nieuwe computers meer aanschaffen voor mijn twee lieve kindjes. De rest wou ik dan verkopen, en zo de crisis overleven."


Eerder werd deze vrouw betrapt op het stelen van GSM's die afgingen tijdens de les. De leerlingen van wie deze GSM's gestolen zouden worden, betrapten deze leerkracht op heterdaad. Ze kreeg een fikse uitbrander van campushoofd Rik D'hollander. Wel moet gezegd worden dat zij niet de enige is die aan deze activiteiten participeerde. Ook Patrick K. en Geert G. zouden al betrapt zijn op het begaan van deze misdaad.


Enkele reacties op de inbraak.

Bart W. (18), leerling: "Ik vind het heel jammer dat er zoiets met de school moet gebeuren. Ik had net een toets van Fysica die we via de computer zouden maken, en ik had het heel goed geleerd, klaar voor een 10 op 10."


Luc V., algemeen directeur van het Sint-Paulusinstituut: "Ik snap niet dat zoiets kan gebeuren. Ik vertrouwde haar ten volste. Ze was een van de vertrouwenspersonen binnen de school. Helaas zullen we nu gedwongen zijn een nieuwe leerkracht Engels te zoeken..."


Wegens een te grote schade kunnen de leerlingen geen les volgen op de eigen campus maar moeten ze zich verplaatsen naar de campus in De Deynestraat.
Verdachte Sofie C.

Geen opmerkingen: